Haber Detayı
13 Temmuz 2019 - Cumartesi 03:03 Bu haber 10 kez okundu
 
Hayatı Ramazanlaştırmak 3
 
 
Râmazan İklimi Haberi


Âile fertlerinin, hem kendi aralarında, hem de insanlarla kendileri arasında İslâmî ahlâkı uygulama konusunda ittifak etmeleri, bu uygulamanın onlar için Ramazan boyunca bir alışkanlık hâline gelmesi ve Ramazan ayından sonra da bunu devam ettirmeleri gerekir. Çünkü İslâm'ın özü ve Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem-'in gönderilişinin en yüksek gâyesi, budur.

Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:
(( إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَكَارِمَ الْأَخْلَاقِ.))[ رواه أحمد والحاكم وصححه الألباني ]
"Ben, ancak güzel ahlâkı tamamlamak için gönderildim." ( Ahmed ve Hâkim rivâyet etmişler, Elbânî de; "hadis, sahihtir" demiştir )

Yine bu, Ramazan orucu ile diğer oruçlar için en yüksek gâyedir.Rasûlullah -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

(( لَيْسَ الصِّيَامُ عَنِ الطَّعَامِ وَالشَّرَابِ، وَإِنَّمَا مِنَ اللَّغْوِ وَالرَّفَثِ.))
[ رواه ابن حبان ]
"Oruç, yemekten ve içmekten (kendini) uzak tutmak (alıkoymak) değildir. Ancak oruç, dili her türlü boş ve çirkin söz söylemekten alıkoymaktır." ( İbn-i Hibbân rivâyet etmiştir.)

Yine, Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:

(( قَالَ اللهُ عَزَّ وَجَلَّ:كُلُّ عَمَلِ ابْنِ آدَمَ لَهُ إِلَّا الصِّيَامَ،فَإِنَّهُ لِي وَأَنَا أَجْزِي بِهِ. وَالصِّيَامُ جُنَّةٌ، فَإِذَا كَانَ يَوْمُ صَوْمِ أَحَدِكُمْ، فَلَا يَرْفُثْ يَوْمَئِذٍ، وَلَا يَسْخَبْ، فَإِنْ سَابَّهُ أَحَدٌ أَوْ قَاتَلَهُ فَلْيَقُلْ: إِنِّي امْرُؤٌ صَائِمٌ.وَالَّذِي نَفْسُ مُحَمَّدٍ بِيَدِهِ لَخُلُوفُ فَمِ الصَّائِمِ أَطْيَبُ عِنْدَ اللهِ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مِنْ رِيحِ الْمِسْكِ، وَلِلصَّائِمِ فَرْحَتَانِ يَفْرَحُهُمَا: إِذَا أَفْطَرَ فَرِحَ بِفِطْرِهِ، وَإِذَا لَقِيَ رَبَّهُ فَرِحَ بِصَوْمِهِ.)) [ متفق عليه ]
"Allah -azze ve celle- buyurdu ki:
- Oruç dışında, Âdem oğlunun bütün (salih) amelleri kendisi içindir. Ancak oruç, benim içindir ve onun mükafâtını da ben vereceğim. Oruç, (cehennem ateşinden koruyan) bir kalkandır.Sizden biriniz oruçlu olduğu günde çirkin söz söylemesin ve sesini yükselterek bağırmasın (kimseye öfkelenmesin). Eğer birisi kendisine söver ya da çatarsa:
- Ben oruçluyum, desin Muhammed'in nefsi elinde olan Allah'a yemîn ederim ki, oruçlunun ağız kokusu, Allah katında misk kokusundan daha güzeldir.Oruçlunun sevineceği iki sevinç anı vardır:Birisi, iftar ettiği zaman (ibâdetinin tamamlanması ve onu bozan şeylerden uzak olması sebebiyle sevinir), diğeri de Rabbine kavuştuğu zaman (orucunun sevabını O'nun katından bulması sebebiyle sevinir)."

Oruç; nefisleri, cimrilik, bencillik, kibir, kendini beğenmişlik ve diğer kötü ahlaktan tezkiye etmesi ve temizlemesi gerekir. Eğer oruç, gıybetten, koğuculuktan, yalandan, hasetten, kin ve nefretten, alay ve istihzâdan (sahibini) alıkoymuyorsa, o halde orucun ne faydası vardır? Sahibinin üzerinde ne etkisi vardır?

Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur:
(( مَنْ لَمْ يَدَعْ قَوْلَ الزُّورِ وَالْعَمَلَ بِهِ وَالْجَهْلَ، فَلَيْسَ لِلهِ حَاجَةٌ أَنْ يَدَعَ طَعَامَهُ وَشَرَابَهُ.)) [ رواه البخاري ]

"Kim, yalan konuşmayı (1), çirkin amel işlemeyi ve başkasına haksızlık yapmayı bırakmazsa (terketmezse), Allah'ın onun yeme ve içmeyi bırakmasına( 2) ihtiyacı yoktur ( 3 )
(Buhârî rivâyet etmiştir.)

[1] Küfür (inkâr) sözü, yalancı şâhitlik, iftirâ, bühtan, zinâ isnadında bulunmak (kazif), sövmek ve lânet etmek gibi insanın sakınması gereken ve işlemesi kendisine haram olan fiiller de buna girer.
[2] Bunun anlamı; orucu bırakması emrolunur, değildir. Aksine bunun anlamı; yalandan ve yalanla birlikte zikredilen şeylerden sakındırmaktır.
[3] Allah Teâlâ'nın hiç kimsenin ibâdetine ihtiyacı yoktur.Burada kastedilen şey; Allah Teâlâ, o kimsenin orucunu istemez, anlamındadır. Bazı âlimler ise bunu; Allah Teâlâ, onun orucunu kabul etmez veya onun orucunun sevabını vermez, anlamında açıklamışlardır.

 

Hakkı Savunan Adam
 

Kaynak: Editör:
 
 
 
Etiketler: Hayatı, Ramazanlaştırmak, 3,
Haber Videosu
Yorumlar
Orjinal İslam Yazarları
Misafir Kalemler
ASR'A DÜŞEN SÖZLER
Değer verdiklerin arasında Değersiz metalar olmasın, Samiriyi Samiri yapan Metaya verdiği değerdi...!!


HİKMET/HADİS
Said İbnu'l-As (radıyallahu anh) anlatıyor: Hz. Peygamber (aleyhissalatü vesselam) buyurdu ki: "Bir baba çocuğuna güzel ahlaktan daha üstün bir miras bırakamaz." { Tirmizi, Birr 33, (1953). } Yine Tirmizi'de, Cabir İbnu Semure'den gelen bir başka rivayette, Resulullah (aleyhissalatü vesselam) şöyle buyurur: "Kişinin çocuğunu bir kerecik terbiye etmesi, onun için bir Sa' miktarında yiyecek tasadduk etmesinden daha hayırlıdır."


Tarihe Göre Ara
Orjinal İslam Arşivi

dizin

,